I was born this way...

Har precis gjort godaste laxsoppan så jag känner mig tvungen att lägga ut receptet och det bästa är att den är grymt enkel att göra :) Så det du behöver är:
  • 500 g lax
  • 2 msk smör (att steka i)
  • 3 potatisar (skalade och tärnade)
  • 2-3 morötter (skalade och skivade)
  • 1 vitlöksklyfta (pressad)
  • 1 lite gul lök (hackad)¨
  • ½ purjolök (sköljd och skivad)
  • 2 fisk buljongstärningar
  • 1 liter vatten
  • ½ dl cremé frachie
  • Kryddor (svart/vitpeppar, chiliflarn, timja, provencalska örter)
Och sen är det busenkelt, smält smöret i en kastrull och ha i potatisen, morötterna, löken och purjon! Låt det steka typ 3 min, löken sak inte bli bränd!! Sen häller du på vatten och stoppar i buljongtärningarna och så får det koka tills potatisen är mjuk. Och häll i alla kryddor. Sen stoppar du i laxen och creme frachien och låter det kocka 5 min.
Voila, nu har du en mega god och nyttig lax soppa för 4 pers :)
Måste fortsätta plugga nu, jag vet jag är tråkigt men håll ut!!! :p
Kärlek på er!!! Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback