Bequia!

Efter många tågresor, flygresor, bilresor och bussresor så kom vi äntligen fram i fredags :)
Visar sig att vi bor i grymaste huset, som ligger jätte nära stranden (Jack's bar), haar eget gym occh pool!!
Helt underbart helt enkelt!!!
Hittills har vi bara chillat, men imorgon blir det segeltur med dykning/snorkling.. har inte bestämt ännu om jag ska dyka. Kostar ju pengar :(
Men vi ska vara ute hela dagen och segla, bada, sola, snorkla... Allt man kan tänka sig :)
Sen får vi se vad resten av veckan bjuder på!!
Hare såå bra, så hörs vi senare!!!
Chaoo Jessica

Dihydroxiacetonfosfat

Visserligen har jag inte guldfisk minne, men hur in i hela friden kom dem på det här namnet?!?! Jag kommer ju aldrig komma ihåg eller kunna stava rätt på det här :s
Som vissa kanske förstår sitter jag och pluggar metabolism.. men jag behövde ta en lite paus, ska snart gå ut med Ziggen oxå!
Nu tillbaka till boklistan..
Dag nio, en bok som jag trodde att jag INTE skulle tycka om men slutade med att jag älskar den =
Fördjupade studier i katastof fysik av Marisha Pessl
Lyssna bara på namnet liksom, jag fick den av Pernilla om jag inte minns helt fel och min första tanke var guuud va tråkig bok.
Men den är helt underbar, förvränger hjärnan och gör så att man måste vara med och fatta allt i boken, verkligen inte lättläst bok!! Men den är awesome!
Orkar verkligen inte skriva mer, så vi hörs imorgon!!
Chaoo and love <3

Bara för en dag kan vi tro på kärleken, du och jag. Bara för en dag!

Det är helt underbartmegavår väder ute :) Har redan varit ut två lång promisar med Ziggelur.. blir en till snart..
Men jag har ju missat några dagar med bokgrejen så här kommer dem dagarna:
Dag 7: den mest underskattade boken jag har läst
Det måste vara I denna stilla natt av Mari Jungstedt.
Läste den när jag vara på Gotland för ett tag sen, blev dundersjuk så då läste jag den. Trodde att den skulle bara vara en tråkig svensk deckare. Men ack så fel jag hade, är helt hooked på hennes böcker, har läst alla utom 2, den första och den senaste :p
Dag 8: den mest överskattade boken som jag har läst
Kommer faktiskt inte på någon, men en som jag trodde jag skulle tycka mer om än jag gjorde är en bok av Paulo Coelho som heter Segraren står ensam.. har fortfarande läst ut den. Men hittills så är den bara okej.. Hans böcker brukar ju ta mig med storm.. Får se om det kommer ett awesome slut ;)

Nu blire lite supernatural, sen plugg!!
Chaoo and love Jessica

Nu börjar det se helt okej ut...

Helt galet unnderbar helg!! :)
I fredags var jag på bio med Robin och såg I am number 4.. helt okej film, lite disney aktig men barnsligt funker för mig :p
Sen när jag skulle hem gick det inga bussar så jag bad Johanna hämta mig, awesome, så drog vi förbi max för Jessica hade glömt ätit middag (bra där)..
Och i lördags så blev de fest hos oss :) Zigge var hos Johannas föräldrar och det gick hur bra som helst. Det var som en liten övning inför västindien.
Iaf back to the party... det var grymt sköna människor här och det spårade inte ut på ett dåligt sätt.
Igår så fick jag Zigge tillbaks och så blev det Supernaturals maraton.. och pizza till middag, mums!
Men nu ska jag börja plugga för snart kommer Karin hit, så ska vi fixa ihop det sista med matkulturen :)