December :)

Idag är det 1:a december för er som har missat :) Julen närmare sig med stormsteg.. Det är en av mina favvo högtider.. Behöver jag förklara.. maten, klapparna, julmust, familj, vänner och stämningen :) Det är så mysigt helt enkelt med Julen :)
Idag så har jag jobbat och sen blev det en lång promis ute i vinter kylan och sen lagade jag goaste middagen, så här kommer ett litet recept :
Baconinlindad kycklingfilé med matig sallad
2 st kyckling filéer
1 paket bacon
4 tsk tapenada (olivmojs)
salt, peppar och chili flarn
Börja med att snitta fileérna (så du kan stoppa tapenadan nånstans :p) och stek dem så att dem får lite färg, men dem ska ej vara genomstekta.
Sen tar du och brer på tapenada och sen lindar du in dem i bacon.
Stoppa in dem i ugnen i ca 15 min i 200 grader.
Medans kycklingen är i ugnen så gör du salladen
2 tomater
1/3 gurka
1 paprika
Sallad (jag tog krispsallad)
1 burk blandade bönor
lite kryddor
Voila så har du en supergod middag, som går snabbt att laga! ;)
Peace out Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback